Teràpia Breu Estratègica

La Teràpia Breu Estratègica proposa un model de treball orientat a trobar l’estratègia que pot conduir la persona interessada a resoldre un problema en 10 sessions de treball, entenent les particularitats de cada persona i situació.

El model estratègic proposa una intervenció basada en la integració de corrents sistèmiques i estratègiques i models de resolució de problemes. És un model pragmàtic que ens ajuda a incrementar la nostra “consciència operativa”, és a dir, el desenvolupament i evolució d’habilitats i competències en vista a una major funcionalitat..

ÀREES D’INTERVENCIí“

  • Conflictes Personals: Pors, Fòbies, Transtorns Obsessiu Compulsius, Estrès, Angoixa, Ansietat, Atacs de Pànic, Tristor, Depressió, Pensaments obsessius i recurrents, Inseguretat, etc.
  • Conflictes Relacionals: Conflictes de parella, dificultats familiars, transtorns sexuals, dificultats a l’entorn laboral.
  • Coaching Estratègic per al desenvolupament personal.

ORÍGENS

El model estratègic integra diferents corrents sistèmiques i estratègiques, models de resolució de problemes i models epistemològics: l’anomenada Universitat Invisible, la teoria general dels sistemes i la cibernètica, el constructivisme, l’Escola de Palo Alto, l’aportació de Milton Erikson, la teràpia centrada en solucions de l’Escola de Milwaukee i les diferents escoles europees de Teràpia sistèmica i estratègica. Els enfocaments sistèmics han crescut en els escassos setanta anys d’existència. Els seus orí­gens es remunten al Primer Grup de Palo Alto (Califòrnia), conduits per Gregory Bateson (Teoria del Doble Vincle, 1956) i al Mental Research Institute (MRI) també a Palo Alto, del qual un dels directors i figura destacada fou Paul Watzlawick. El model es desenvolupà àmpliament per Estats Units, però també sorgiren escoles a Europa, com l’Escola de Milà, l’Escola de Roma, l’Escola d’Estudis de la Famí­lia a Bèlgica i l’equip de Noruega conduit per Tom Andersen.